fallback

Сателитните оператори задържат 80% от приходите си от абонати, смятат от АБРО

Доставчиците на сателитна и кабелна телевизия системно укриват броя на абонатите си, смятат от асоциацията

15:36 | 14.01.13 г. 5

Кабелните и сателитни оператори задържат за себе си повече от 80% от приходите си от абонати, вместо да ги насочат към производството и купуването на съдържание за зрителите.

Това се посочва в декларация на Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО) във връзка с публичната дискусия за модела на работа между телевизиите и цифровите оператори, която през последните седмици е на фокуса на общественото внимание, предаде БТА.

Според данни на членове на асоциацията сателитните оператори отделят за телевизиите под 20% от месечните такси на зрителите, за разлика от Европа и САЩ, където доставчиците влагат до 50 на сто.

"Нито една телевизия няма за цел да увеличи таксите за кабелна или сателитна телевизия, които плащат зрителите. Очаква се платформените оператори да отделят справедлив процент от печалбата си за съдържание, без да натоварват допълнително своите абонати", казва се още в становището на АБРО.

Според представители на асоциацията се наблюдава системно укриване на реалния брой абонати от страна на кабелните и сателитните оператори. Порочната практика е потвърдена в две независими представителни проучвания - на АБРО и на пийпълметричната агенция GARB (GfK Aidience Research Bulgaria). И двете проучвания потвърждават информацията, че кабелният и сателитен оператор "Булсатком" има 35 % пазарен дял, в същото време операторът декларира пред членовете на асоциацията по-малко от половината от този дял и укрива от 26 до над 64 на сто от абонатите си.

Допълнителен приход, който изцяло се задържа от "Булсатком", е приходът от разпространение на български телевизии извън България, пише в декларацията на асоциацията.

От АБРО са категорични, че запазването на модела ще доведе до невъзможност да се създават български телевизионни канали. Кабелните и сателитни оператори не дават избор на потребителите да определят програмите, за които плащат и променят изцяло по своя преценка вида и броя на каналите, които разпространяват.

"Операторите спекулират с това, че имат много абонати и че ако телевизиите не играят по техните правила, просто няма да излъчват телевизионния канал, при това независимо дали зрителят иска да го гледа или не", уточнява се още в декларацията на асоциацията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:29 | 14.09.22 г.
fallback